Фића – ауто који је освојио срца
Чувени „Фића“ је легенда на четири точка! Он је оставио велики траг на људе бивше Југославије у првом реду зато што је био приступачан просечном становнику. Производио се од 1955. до 1985. године у фабрици „Црвена Застава“ у Крагујевцу и сада ћемо видети због чега је он значајан!
Из Италије у Југославију
Његова историја почиње у Италији у граду Торину где руководство у чувеном произвођачу аутомобила Фијату долази на идеју о производњи малог аутомобила који би био приступачан обичном становнику Италије. Он се звао Фијат 600. Пошто је у граду Крагујевцу постојала фабрика „Црвена Застава“ договорили су се Италијани и Југословени 1955. године да чувени „Фића“ почне да се производи и у овом шумадијском граду. Како су године пролазиле и Фиће су се мењале, тако да се он сада веже за модел Застава 750.
Међу становништвом
Две године од почетка производње постао је доступан људима у бившој држави и одмах је освојио срца људи. Због своје мале величине и економичног мотора био је добар и за градску, али и за вожњу по селима, те су с тога многи са њиме путовали на море. За „Фићу“ се може рећи да је моторизовао Југославију! Њега су возили и полицајци, војници, хитна помоћ и пошта.
Какве је имао карактеристике?
Као и чувена Буба, и „Фића“ је имао мотор у гепеку! Са данашње тачке гледишта ишао је споро, до 100 километара на час, али тада је то било сасвим довољно. Да би дошао до те брзине требало му је чак 40 секунди! Мењач је имао 4 брзине а мотор му није био јак, те му је запремина била 750 кубних центиметара. Основни модел „Фићe“ је имао четири седишта.
Како је добио надимак?
Не знамо поуздано како је ауто стекао овај надимак. Легенда каже да га је спонтано добио по главном јунаку стрипа „Курир Фића“ који је излазио у листу „Борба“. Тај стрип је излазио баш када је чувени ауто почео да се призводи у Крагујевцу с тога могуће да је тачна.
Производња
Током три деценије производње из фабрике „Црвена Застава“ у Крагујевцу је изашло готово милион „Фића“! То је стварно импресиван број! Многим купцима овог легендарног аутомобила је „Фића“ био први ауто који су возили и због тога су се за њега емотивно везали. Иако је много времена прохујало од када је престала производња овог аутомобила и данас има људи који га поседују и возе широм бивше Југославије!